قاطی پاتی

طرز تهیه کیک کاسترد جادویی

مواد لازم برای کیک کاسترد جادویی :

تخم مرغ 4 عدد

کره 1/2 پیمانه (113گرم)

شکر 2/3 پیمانه (135گرم)

وانیل 1 قاشق چایخوری

رنده پوست لیمو 1 قاشق چایخوری (اختیاری)

آرد سفید 1 پیمانه (125گرم)

شیر 2 پیمانه (500 میلی لیتر)

پودر قند یا خامه برای تزیین

  

طرز تهیه کیک کاسترد جادویی :

برای درست کردن کیک کاسترد جادویی ابتدا فر را با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و بگذارید طی مراحل آماده شدن مایه کیک فر گرم شود. قالب مربعی ۲۰ در ۲۰ را چرب نمایید و کاغذ روغنی بکشید.

بعد زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا نمایید. حالا وقت زدن سفیده تخم مرغ می باشد. سفیده ها را در کاسه تمیزی با همزن بزنید تا سفت و خامه ای گردند. آن را کنار بگذارید.

سپس در کاسه دیگری زرده ها را به همراه شکر، وانیل، کره و رنده پوست لیمو در کاسه ای بریزید. با همزن برقی بزنید تا مایه یکدست گردد. ۳ دقیقه به هم زدن ادامه دهید. بعد آرد را روی بقیه مواد الک نمایید. هم بزنید تا آرد دیگر دیده نشود. بعد شیر را نیز اضافه کرده و با سرعت کم هم بزنید تا زمانی که مایه کیک کاسترد یکدست گردد.

حالا سفیده فرم گرفته را به آرامی به مخلوط قبلی اضافه نمایید. با ملایمت هم بزنید (با لیسک یا قاشق) تا تقریبا یکدست گردد. کمی از تکه های سفیده تخم مرغ باقی میماند که ایرادی ندارد.

بعد مایه کیک کاسترد جادویی را داخل قالب مورد نظر بریزید. 70-80 دقیقه در دمای 150 درجه بپزید تا روی کیک طلایی گردد. بگذارید بعد کیک کاملا سرد شود سپس آن را دو ساعت در یخچال بگذارید تا کاستارد به خوبی بسته شود.

در صورت دلخواه روی کیک پودر قند بپاشید و آن را از قالب خارج نمایید. برای زیبایی بیشتر می توانید لبه های کیک را ببرید. کیک کاسترد را به اندازه مورد نظر ببرید.

برای تزیین هم می توانید از خامه و توت فرنگی یا لیمو ترش هم استفاده نمایید.

 

منبع: 2niayema

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی