قاطی پاتی

طرز تهیه   سوپ شیر

 

  سوپ شیر:

سوپ شیر یکی از انواع سوپ های معروف و پر مصرف در سراسر جهان است. سوپ شیر انواع مختلفی دارد . محبوب ترین نوع سوپ شیر ، سوپ شیر به همراه جو پرک یا جو پوست کنده است که طعم بسیار خوبی دارد که تقریبا همه آنرا می پسندند. سوپ شیر را می توانید در مهمانی های خود به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و دوست داشتنی سرو کنید. سوپ شیر بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود ولی شما می توانید این سوپ خوشمزه را به عنوان یک غذای کامل و مقوی برای خانواده تهیه کنید. به سوپ شیر در صورت تمایل و برای زیبایی بیشتر سوپ مواد دیگری مثل ذرت هم می توانید اضافه کنید.

Image result for ‫  سوپ شیر‬‎

مواد لازم برای سوپ شیر

    • سینه مرغ متوسط 2 عدد
    • جو پرک 200 گرم (2 پیمانه)
    • قارچ 500 گرم
    • هویج متوسط 3 عدد
    • شیر 1 لیتر
    • نمک 3 قاشق چایخوری
    • زردچوبه 2 قاشق چایخوری
    • پیاز درشت 2 عدد

طرزتهیه سوپ شیر:

در ابتدای کار برای پخت این سوپ خاص آب مرغ،سیب زمینی،جو و هویج را داخل یک ظرفی بریزید و منتظر بمانید تا کاملا بپزند و پس از طبخ کامل مواد خامه و شیر را یکدست و صاف کرده و به مواد بیافزایید بعد از اینکه شیر کاملا با مواد جوشید حرارت گاز را خاموش کنید. زمانی که غذا را سرو می کنید همزمان آبلیمو و نمک آن را اضافه کرده و دقت کنید قبل از اتمام و خاموش کردن حرارت نمک به سوپ اضافه نکنید چراکه به علت داشتن شیر بریده می شود. نکات پخت سوپ شیر

اضافه کردن خامه

در صورتی که می خواهید سوپ شیر را با خامه سرو کنید زمانی که سوپ را از روی حرارت برداشتید به اندازه یک تا ۲ قاشق غذاخوری خامه به سوپ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خامه با سوپ یکدست شود. اضافه کردن خامه باعث می شود کالری سوپ بالا برود ولی طعم آنرا خیلی خوشمزه تر می کند.

 
 

بریدن شیر در سوپ

شاید بعضی از دوستان در حین پخت سوپ شیر بعد از اضافه کردن شیر به سوپ با این مشکل روبرو شوند که به اصطلاح عامیانه شیر ببرد و ظاهر سوپ را خراب کند. مشکل بریدن سوپ شیر به دو دلیل عمده به جود می آید. دلیل اول این است که به هیچ وجه نباید شیر را به صورت سرد به سوپ اضافه کنید ، بهتر است شیر به صورت ولرم به سوپ اضافه شود تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. دلیل دوم استفاده از آبلیمو در زمان پخت سوپ است. در زمان پخت سوپ نباید به این سوپ آبلیمو اضافه کنید چون ممکن است باعث بریدن شیر شود. اگر تمایل دارید این سوپ را با آبلیمو سرو کنید پس از اینکه سوپ به طور کامل پخت و آنرا در ظرف مورد نظرتان کشیدید در کنار آن آبلیمو هم قرار دهید.

سفت شدن سوپ شیر

ممکن است سوپ شما بیش از حد روی حرارت مانده باشد و بیش از حد غلیظ و سفت شده باشد. برای رفع این مشکل مقداری شیر ( بستگی به مقدار سوپ دارد ) را داخل شیرداغ کن بجوشانید سپس به سوپ اضافه کنید. پس از اضافه کردن شیر ، با ملاقه یا قاشق سوپ را خوب هم بزنید تا یکدست شود. در مرحله بعدی طعم سوپ را بچشید زیرا با اضافه کردن شیر ممکن است سوپ کم نمک شود. در صورت نیاز نمک و ادویه اضافه کنید.

 

منبع : نمناک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی